REGULAMIN NAJMU APARTAMENTÓW


§ 1POSTANOWIENIA OGÓLNE

Używane w Regulaminie określenia oznaczają:

  • Czynsz – wynagrodzenie Wynajmującego z tytułu oddania Najemcy Apartamentu do używania na czas oznaczony;
  • Formularz Rezerwacji – dokument określający imię i nazwisko Najemcy, jego adres e-mail i numer telefonu, datę przyjazdu, datę wyjazdu, rezerwowany Apartament, ilość osób, która przebywać będzie w Apartamencie, czynsz, wysokość kaucji;
  • Lista Ruchomości – znajdujący się w każdym Apartamencie spis ruchomości (rzeczy) stanowiących jego wyposażenie;
  • Apartament – lokali znajdujący się w nieruchomości budynkowej przy ul. Wroczyńskiego 11, 21-500 Biała Podlaska, który Wynajmujący oddaje do używania Wroczyńskiego 11;
  • Najemca – osoba fizyczna lub osoba prawna biorąca od Wynajmującego do używania apartament, a także osoba kierująca do Wynajmującego zapytanie o dostępność apartamentu w oznaczonym terminie,
  • Okres Najmu – czas, na jaki Najemca bierze do używania Apartament, określony w dobach;
  • Portale Pośredniczące – portale internetowe kojarzące Najemców z Wynajmującymi, takie jak booking.com, airbnb.pl, hotels.com itp.;
  • Wynajmujący – GM store sp. z o.o. z siedzibą przy ul. Marszałka Piłsudskiego 16/7, 49-300 Brzeg , KRS: 0000351859, dostępny pod numerem telefonu +48731818181 lub adresem e-mail: recepcja@noche.pl.

Wynajmujący oświadcza, że jest uprawniony do dysponowania Apartamentem, w tym do zawierania umów najmu na podstawie niniejszego Regulaminu.

§ 2 REZERWACJA

Rezerwacji Apartamentu można dokonać w następujący sposób:

  • za pośrednictwem Portali Pośredniczących, w których aktualnie Wynajmujący zamieścił oferty najmu w sposób i na warunkach określonych w tych Portalach,
  • drogą e-mail na adres recepcja@noche.pl

Podczas rezerwacji należy podać: imię i nazwisko Najemcy, adres zamieszkania, adres e-mail, numer telefonu, datę przyjazdu, datę wyjazdu, liczbę osób, które w Okresie Najmu będą przebywać w Apartamencie.

Potwierdzeniem złożonej rezerwacji jest dokonanie przedpłaty w ciągu 24 godzin od momentu złożenia rezerwacji. Brak wpływu przedpłaty w ciągu 24 godzin, skutkuje automatycznym anulowaniem rezerwacji i zwolnieniem terminu. Wysokość przedpłaty określana jest każdorazowo przez Portal Pośredniczący lub wskazaną w odpowiedzi na wiadomość e-mail.

Rezerwację uznaje się za potwierdzoną z momentem dokonania przedpłaty. W przypadku płatności zwykłym przelewem - w momencie dostarczenia Wynajmującemu potwierdzenia płatności.

Przedpłaty należy dokonać na następujący numer rachunku bankowego: 61 1050 1012 1000 0090 8214 8694.

Najemca jest zobowiązany dopłacić pozostałą kwotę najpóźniej w momencie zameldowania

Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za wadliwe podanie przez Najemcę którejkolwiek informacji wskazanych w § 2 pkt 2 Regulaminu.

Zainteresowany Najemca musi mieć ukończone 18 lat.

Jeżeli Najemca skróci swój pobyt z przyczyn nieleżących po stronie Wynajmującego, nie przysługuje mu zwrot wpłaconych kwot ani ich odpowiedniej części.

§ 3 ODWOŁANIE REZERWACJI

Anulacja rezerwacji do 7 dni przed dniem rozpoczęcia najmu, jest bezpłatna (Najemca nie ponosi żadnych kosztów związanych z dokonaną rezerwacją, a uiszczona przedpłata jest mu zwracana).

Anulacja rezerwacji w terminie krótszym, niż 7 dni przed dniem rozpoczęcia najmu, powoduje, że wpłacona kwota nie podlega zwrotowi.

Odwołanie rezerwacji powinno nastąpić drogą e-mailową na adres: recepcja@noche.pl ze wskazaniem imienia i nazwiska Najemcy, Okresu Najmu oraz Apartamentu, który miał być przedmiotem najmu.

§ 4 PŁATNOŚĆ CZYNSZU ORAZ KAUCJA

Wynajmujący przyjmuje następujące formy płatności:

  • gotówką,
  • przelewem na rachunek Wynajmującego,
  • kartą płatniczą lub kartą kredytową,
  • za pośrednictwem Portali Pośredniczących.

Jeżeli Najemca korzysta z Portali Pośredniczących, powinien dokonać płatności w sposób i w terminie tam określonym oraz we wskazanej wysokości, ale nie później niż z chwilą zameldowania w Apartamencie.

Jeżeli Najemca dokonuje rezerwacji w inny sposób niż określony w § 4 pkt 2 Regulaminu, powinien dokonać płatności w sposób, w terminie i wysokości określonej indywidualnie przez Strony drogą mailową.

Wynajmujący pobiera od Najemcy kaucję na poczet ewentualnych zniszczeń, obniżenia wartości Apartamentu czy innych szkód w nim wyrządzonych przez Najemcę lub osoby, które przebywają wraz z Najemcą w Apartamencie, a także szkód wyrządzonych w częściach wspólnych nieruchomości.


§ 5 ZAKWATEROWANIE

Pobyt w Apartamencie rozpoczyna się o godzinie 15:00 w pierwszym dniu zarezerwowanego terminu i trwa do godziny 10:00 ostatniego dnia rezerwacji (lub wcześniej, do chwili wygaśnięcia ważności kodu do Apartamentu).

Chęć przedłużenia pobytu poza okres najmu obejmujący wcześniejszą rezerwację Najemca powinien zgłosić Wynajmującemu co najmniej dobę przed ostatnim dniem pobytu.

Wynajmujący uwzględni wniosek o przedłużenia pobytu w miarę posiadanych możliwości.

Kod do drzwi Apartamentu przez Najemcę zostaje wysłany na e-mail podany podczas rezerwacji i po wcześniejszym dokonaniu wszystkich opłat związanych z rezerwacją. Osoby poniżej 18 roku życia mogą przebywać w Apartamencie wyłącznie pod opieką rodzica lub opiekuna prawnego.

Po pierwszym wejściu do Apartamentu Najemca powinien sprawdzić jego stan, a w szczególności czy znajdujące się w nim sprzęty działają prawidłowo, czy ściany nie są poplamione, itp.). Jakiekolwiek uwagi lub zastrzeżenia co do stanu Apartamentu Najemca powinien zgłosić niezwłocznie Wynajmującemu osobiście, telefonicznie +48731818181 lub e-mailowo recepcja@noche.pl i w miarę możliwości udokumentować na zdjęciach.

Najemca powinien również sprawdzić, czy ilość ruchomości znajdujących się w Apartamencie odpowiada ilości ruchomości znajdujących się na Liście Ruchomości znajdującej się w Apartamencie.

Najemca odpowiada za szkody wyrządzone w Apartamencie zarówno przez niego, jak też przez osoby z nim przebywające.


§ 6WARUNKI KORZYSTANIA Z APARTAMENTU

Najemca zobowiązuje się przestrzegać ustaleń niniejszego Regulaminu.

Wynajmujący nie wyraża zgody na organizację przez Najemcę przyjęć, imprez czy spotkań większej ilości osób niż zadeklarowanej przy rezerwacji Apartamentu. Za złamanie tego zakazu Najemca zobowiązany będzie zapłacić Wynajmującemu karę umowną w wysokości 2000 zł (dwa tysięcy złotych) za każde takie naruszenie Regulaminu.

Zabrania się nocowania większej ilości gości niż zadeklarowano podczas zameldowania.

Każdorazowo opuszczając Apartament w czasie pobytu, Najemca jest zobowiązany do jego zabezpieczenia poprzez zamknięcie drzwi wejściowych oraz okien, a także poprzez wyłączenie płyty grzewczej, piekarnika i innych pracujących urządzeń elektrycznych.

Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za mienie Najemcy pozostawione w Apartamencie.

Na terenie nieruchomości budynkowej obowiązuje cisza nocna w godzinach od 22:00 do 8:00.

Najemca zobowiązany jest do poszanowania mienia, przestrzegania zasad dobrego sąsiedztwa oraz ogólnie przyjętych zasad porządku publicznego i do korzystania z Apartamentu zgodnie z jego przeznaczeniem.

Najemca zobowiązuje się do niezabierania z Apartamentu jakichkolwiek elementów jego wyposażenia.

W Apartamencie oraz na terenie nieruchomości budynkowej obowiązuje całkowity i bezwzględny zakaz palenia tytoniu (również w formie podgrzewaczy tytoniu). Naruszenie tego zakazu będzie skutkowało koniecznością zapłaty kary umownej w kwocie 500 zł plus ewentualne koszty wymiany elementów wyposażenia i wykończenia Apartamentu przesiąkniętych dymem. Najemca może zostać dodatkowo obciążony kosztami związanymi z uruchomieniem instalacji przeciwpożarowej oraz z przyjazdem odpowiednich służb, inspekcji lub straży.

Przechowywanie w Apartamencie zwierząt jest zakazane.

W przypadku rażącego naruszenia przez Najemcę zasad Regulaminu, Wynajmujący jest uprawniony do odstąpienia od umowy ze skutkiem natychmiastowym. W takim wypadku Najemca zobowiązany jest do niezwłocznego opuszczenia Apartamentu. Wszelkie uiszczone opłaty w tej sytuacji nie podlegają zwrotowi.

Wynajmujący może odmówić zameldowania Najemcy i jego towarzyszy będących pod widocznym wpływem alkoholu, środków odurzających lub gdy zachowują się w sposób powszechnie uznany za wulgarny czy agresywny.

§ 7 UPRAWNIENIA I OBOWIĄZKI NAJEMCY

Najemca jest obowiązany do opuszczenia Apartamentu w chwili zakończenia Okresu Najmu, to jest najpóźniej do godziny 10:00 ostatniego dnia Okresu Najmu.

Zmienianie położenia mebli oraz sprzętów RTV i AGD jest zabronione.

Najemca nie może dokonywać w Apartamencie przeróbek albo trwałych zmian.

Najemca nie może korzystać z dostępnego w Apartamencie Internetu w celu pobierania programów, filmów lub innych treści, w tym także treści płatnych lub zakazanych przez prawo. W przypadku ustalenia, że Najemca korzystał z udostępnionej mu sieci Internet w celu pobierania takich treści i wyrządził tym samym Wynajmującego na szkodę lub konieczność poniesienia dodatkowych kosztów, Wynajmujący obciąży Najemcę tymi kosztami w terminie 5 dni od dnia stwierdzenia szkody lub uzyskania informacji o konieczności poniesienia kosztów.

Najemca może korzystać z bezpłatnego i niestrzeżonego parkingu. Wynajmujący nie ponosi jednak odpowiedzialności za pojazdy oraz mienie w nich pozostawione.

Najemca nie jest uprawniony do oddawania Apartamentu w najem lub do bezpłatnego używania osobom trzecim bez zgody Wynajmującego wyrażonej na piśmie.

Zabronione jest wnoszenie do Apartamentu przedmiotów, których posiadanie jest zabronione przez prawo. W przypadku podejrzenia wniesienia takich przedmiotów do Apartamentu Wynajmujący niezwłocznie zawiadomi odpowiednie służby.

§ 8 PRAWA I OBOWIĄZKI WYNAJMUJĄCEGO

W przypadku braku opuszczenia Apartamentu przez Najemcę w terminie, o którym mowa w § 5 ust. 1 Regulaminu, Wynajmujący może obciążyć Najemcę opłatą za kolejny Dobowy Okres Najmu. W takiej sytuacji Wynajmujący jest także uprawniony do wejścia do Apartamentu w celu poinformowania Najemcy o zakończeniu Okresu Najmu oraz do poinformowania odpowiednich służb o bezprawnym zajmowaniu jego Apartamentu.

Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za przedmioty pozostawione przez Najemcę w Apartamencie po zakończeniu najmu.

Wynajmujący zastrzega sobie uprawnienie do zmiany Apartamentu zarezerwowanego przez Najemcę na Apartament o tożsamym lub wyższym standardzie, o czym Wynajmujący niezwłocznie Najemcę poinformuje.

§ 9 REKLAMACJE

Jeżeli Najemca ma zastrzeżenia co do jakości świadczonych przez Wynajmującego usług, może złożyć reklamację drogę elektroniczną na adres e-mail: recepcja@noche.pl w terminie 14 dni od dnia zakończenia pobytu.

Reklamacja powinna zawierać dane Najemcy: imię, nazwisko, adres poczty e-mail podany podczas rezerwacji, wskazanie problemu.

Wynajmujący rozpatruje reklamację w terminie 14 dni od jej otrzymania, o czym informuje Najemcę w tej samej formie.

Jeżeli informacje podane w reklamacji wymagają uzupełnienia, Wynajmujący zwróci się o ich uzupełnienie w terminie wyznaczonym do rozpoznania reklamacji. Termin, o którym mowa w pkt 3 biegnie dla Wynajmującego od momentu otrzymania uzupełnionej reklamacji.

W wypadku odmowy uwzględnienia reklamacji Wynajmujący jest obowiązany szczegółowo uzasadnić w formie elektronicznej przyczyny odmowy.

§ 10 OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

Przy pierwszym kontakcie z Wynajmującym Najemca otrzymuje klauzulę informacyjną dotyczącą ochrony danych osobowych, w której są mu przekazywane wszystkie niezbędne informacje dotyczące ochrony danych osobowych w oparciu o przepis RODO. Sposób przetwarzania danych osobowych określa Polityka Prywatności, stanowiąca Załącznik do Regulaminu.

§ 11 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

W przypadku chęci otrzymania faktury za pobyt, Najemca podczas składania rezerwacji zobowiązany jest podać NIP oraz dane firmy. Nie podanie tych danych, skutkuje brakiem możliwości wystawienia faktury za pobyt.

Przed dokonaniem rezerwacji Apartamentu Najemca jest obowiązany zapoznać się z treścią Regulaminu.

Rezerwacja Apartamentu jest równoznaczna z akceptacją Regulaminu.

.